Jak to celé vzniklo?

To, že bych chtěla mít svůj vlastní podnikatelský záměr, jsem věděla už dávno. To, že to budou svíčky, mě napadlo až na podzim loňského roku. Pamatuji si to jako dneska, přemýšlela jsem nad nákupem vánočních dárků a nad tím, jak je důležité vybírat si od koho produkty kupujeme. Jak je pro mě důležité nákupem podpořit lokální české firmy.
 
Chtěla jsem něco vytvářet rukama, něco, co by dělalo lidem radost. Také jsem ale věděla, že to musí být spojené s myšlenkou udržitelnosti, která je mi stále více blízká. Takže ideálně podukt, který všichni známe, ale já ho budu dělat lepším, udržitelnějším způsobem.
 
A tak pomalu vznikla celá myšlenka. Svíčky. Sójové. S ohledem na planetu. S tématy jako je přítomnost, sebeláska a odpočinek.


  

Jak nápad pokračoval?

Jako první jsme společně přemýšleli nad celým konceptem a nad samotným názvem značky. Název SOJO je odvozen od sójových bobů, ze kterých se sójový vosk vyrábí. I samotné logo značky kombinuje klíčové prvky – sóju jako rostlinu, sójové boby a plamen svíčky. Bylo pro mě důležité, aby byl název značky jednak snadno zapamatovatelný a také český, jelikož právě lokálnost a českost jsou klíčové hodnoty SOJA. 
 
Na řadu přišlo i odladění správného odlévání svíček. Při odlévání je totiž potřeba dodržet správné teploty při rozpouštění vosku a jeho odlévání do sklenic a nejlepší je vše vyzkoušet, protože závisí i na teplotě sklenic a místnosti, ve které svíčky odléváte. Neméně důležité je i vybrat správný knot, jelikož nesprávný knot způsobí špatné hoření svíček. 
Prozradím vám, že jako první vznikl nápad na tři klíčová témata, která jsou pro mě osobně v životě důležitá a které jsem chtěla do konceptu SOJO promítnout – téma přítomného okamžiku, důležitosti sebelásky a času na snění. Až poté přišlo na řadu hledání esenciálních olejů a tedy vůní, které by témata symbolizovala. Naštěstí jsem v jejich aromaterapeutických účincích snadno našla propojení s daným tématem. Například svíčka (Sebe)láska obsahuje skořicový esenciální olej, který prohřívá a stimuluje organismus a skořice také působí jako přírodní afrodiziakum. Svíčka Tady a Teď obsahuje kombinaci eukalyptové a mátové esence a má příznivé účinky na dýchací cesty, stimuluje mozkovou činnost a podporuje soustředění, je tedy ideální vůní pro přítomný okamžik. Třetí svíčka s tématem Neboj se snít obsahuje levandulový esenciální olej, který má zklidňující účinky a pomáhá s nespavostí, při nervozitě a psychickém vypětí. Tato fáze byla poměrně oříšek, jelikož pro mě bylo důležité najít vůni, která bude ideálně intenzivní a zároveň příjemná a vyzkoušela jsem mnoho dodavatelů s esenciálními oleji a ne se všemi jsem byla spokojená. I když se zdá, že celá příprava proběhla hladce, potkalo mě mnoho problémů od výběrů špatných a nespolehlivých dodavatelů, výběru špatného esenciálního oleje, který ve svíčkách praskal až po problémy s lepením etiket a jejich odlepováním při hoření. Naštěstí šlo všechny problémy vyřešit a každý takový problém ve finále SOJO zase posunul o krok dál :)
 
Na obalové materiály, návrh loga i etiket jsem naštěstí měla dvojici talentovaných grafiků, kteří navrhli celý vizuální styl SOJA. Celý styl je velmi jednoduchý, čistý a přesně takový, jaký jsem si představovala, že bude. Tři slovní spojení na každé etiketě tvoří zleva doprava příběh a doufám, že si u zapálené svíčky uděláte čas hlavně pro sebe a třeba vám i příběh na etiketě bude sloužit jako malý návod pro uvědomění, které může být pro každého z nás odlišné. 
 
Závěrem bych ještě jednou chtěla poděkovat všem, co se na vzniku SOJA podíleli (vy víte). Od srdce děkuji!